Sommar och sol

Sommaren närmar sig med stormsteg. Eller sommaren är redan här, men att åka hem är skrämmande nära nu. Från att ha längtat hem kolossalt mycket har jag nu övergått till att ha ångest för att lämna Växjö och alla fina människor här. Typiskt mig att alltid ha ångest för nånting! Men senaste veckorna har varit underbara och jag har träffat massa nya roliga människor.

I veckan har vi varit ute och paddlat kanot, solat, grillat, druckit rosé och bara haft det riktigt gött. Ni kan härmed även kalla mig för kräftan då jag är mer röd än människofärgad.
Igår va vi med norrlands och vk och spelade paintball, det var grymt kul. Jag hoppas att alla mina Skellefteåvänner är med på att styra upp paintball i sommar!

Imorn ska jag jobba på Sivans på Afterschool, vad som händer efter det är oklart. Petter ska spela på stenladan så där lär det ju vara fullt ös medvetslös. Resten av helgen är jag också öppen för förslag. Många verkar ska ha en vit helgen då det är festival nästa vecka och fest från tisdag till söndag. Tyvärr så befinner jag mig på lite sydligare breddgrader då. Nä, inte så kul som någon strand vid medelhavet, men vid en klippa i Skåne. Klättring på schemat och ja det är kul, älskar att klättra! Men dumjävla lärare behöver ju inte lägga en helvecka borta när det är en helvecka med fest och roligheter här. Så, därför skulle jag vilja festa arslet av mig denna helg istället och låtsas som att det kommer va lika kul som Allkårsveckan. Men vad är en vecka på Allkår? Kan ju vara alldeles tråkigt..och trist...och alldeles underbart!!

Jaja klaga hjälper ingen. Nu blir det snart en löprunda runt trummen för att sen träna mina små muskler. Biffen ska bli mitt nya namn!!


Ibland är ju skolan riktigt jobbig, nästan lite synd om oss!


Ser ni inte så kul det är. Få leka krigshjälte och va ascool. Detta kan ni inte säga nej till i sommar!


Ha de kiiiing!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0