Skitsystem

Åååhh! Hatar att skolor ska ta in eller inte ta in en på grund av ens gymnasiebetyg. Varför? Kan förstå de mer teoretiska utbildningarna kanske där det krävs att man kan matte och fysik och sån skit. Men annars. Mina betyg i gymnasiet har ju ingenting att göra med hur jag är nu, min ambitionsnivå nu. Och läsa upp kan man ju typ inte heller göra! Blir så störd att de betygen ska kunna stoppa ens framtidsdrömmar. Jag var jävligt skoltrött i gymnasiet och har ju inte precis toppbetyg. Men hade jag vetat då hur mycket jag hade behövt mina betyg hade jag nog pluggat lite hårdare. Jag har egentligen ganska lätt att lära, inte det som är problemet, men hur ska de som sitter och väljer vilka som kommer in och inte veta det? Aaah blir sååå störd!!
Har ju skickat in till smo (skydd mot olyckor) nu och det är verkligen nånting jag vill och är intresserad av. Jag tränar som en tok för att klara det och sitter redan och läser på om det. JAG VILL!! Men tar dom in på betygen så vet jag ju redan nu att jag inte kommer in. Jävla skitsystem!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

gör högskoleproveet

2011-03-19 @ 10:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0