Bra och dåligt

Back in Växjö, yeeeeey! Eller? Nä, längtar redan hem till norr där det är riktig vinter och alla kompisar där. Det är fan gräs framme här och plusgrader. Gillas inte!! 

Tågresan igår var ju inte det roligaste jag har varit med om. Istället för att vara framme kl 11 som jag skulle vara så var jag framme efter 16. Endast 5 timmar sent.
Fick en 100 kronors matkupong för att det var försenat. Köpte världens äckligaste macka för 75 spänn och en dricka. Man kan ju tro att SJ-resturangen vill att sina resenärer ska bli smällfeta på fem minuter. Har aldrig sett så mycket majonäs på en macka förut, fruktansvärt äckligt!

Det blev ju som inte bättre när jag kom på att nyckeln till lägenheten här hade jag ju såklart glömt hemma, tur jag har en rumskompis då som var hemma då jag kom. Men sen skulle pappa skicka min nyckelknippa (där även nyckeln till postfacket sitter) med posten. Då får jag veta att han jag bor med inte har någon nyckel till postfacket, så den enda nyckeln som fanns dit skulle hamna i postfacket. Grattis!!

När jag kom hit var det bara att hoppa in i duschen och he sig iväg till olympen och jobba. Lagomt mosig i hjärnan, men kul att få träffa lite folk iaf :) Efter det gick jag till Ica för att fylla upp kylen lite eftersom det ekade i den. Köp medges ej står det på skärmen när jag ska betala 80 kr för min jävla mat. Har jag inte ens 80 spänn på mitt kort? Nej, tydligen inte! Lite smått generad går jag mot bankomaten (som om den skulle kunna trolla fram lite pengar) Måste ju liksom ha mat efter att ha levt på mackor och majonäs i ett dygn. Tillslut så lyckas jag få ut en hundring och går tillbaks till ica för att betala, men då hade jag tydligen tagit så lång tid på mig så dom hade ställt tillbaks mina varor igen. Bara att börja om! Halv 10 igår knoppade jag in och sov till 9 imorse!

Plugget står fortfarande ganska still. Träffade Kristin idag för att försöka få nånting gjort, blev mest snack om andra roligare saker. Var väldigt kul att träffa henne. Efter lite käk och snack om fjällen, tyskland och andra världsviktiga saker så drog jag på mig löparbrallorna och sprang runt Växjösjön. Det enda som är bättre med vintern här är att det går mycket lättare att springa i en plusgrad än 20 minus!

Känner att pessimisten i mig har smygit sig fram allt för mycket nu. Hade en kass dag igår, ja, men det finns faktiskt saker som är bra också.
Jag börjar jobba på olympen=träffa nytt folk
Ska jobba på Sivans nästa vecka=också träffa nytt folk
Ska kanske hänga med till Tyskland och inhandla lite "saft"=bra för ekonomin och kul att se Tyskland
Åker till Sälen med ett härligt gäng=KUL
Ska till fjällen i norge två gånger med klassen=förhoppningsvis kul
Ska träna som en tok för att uppnå mitt mål=skönt för mig själv att ha ett mål



Nu ska jag gå och käka min jävla blodpudding som jag just och pass hade råd med!!

Tjiiiing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0