Växjö är bra

Nu har mamma och pappa vänt om hemmåt igen. Och min rumskompis Peter är borta så jag har hela lägenheten för mej själv :p
Jag har bara varit i Växjö en dag, men jag gillar det redan. Är väldigt fint här med mycket sjöar och grönområden. Imorse for vi in till stan, som ligger ca 3 km härifrån, för att köpa lite grejer jag var utan. Jag råkade även gå in på Intersport och köpa ett par adidas mjukisbrallor. Som om jag inte hade nog av mjukisbyxor?! Men dom var ju lite snygga också. Jag vet, jag är inte normal. En normal tjej skulle "råka" köpa en klänning eller ett par skor. Men jag har nog aldrig varit normal. Sen hittade jag ett tält som jag nog kommer att köpa. Blev inte alls nöjd med tältet jag köpte i stan, så det får nog bli ett nytt. Dock ganska mycket dyrare men, eftersom vi kommer att vara ute och tälta rätt mycket under kurserna jag ska gå så tror jag att det är värt det.

När vi kom hem från stan visade Peter mej runt här på Campus där vi bor. 3 minuters gång till skolan är ju rätt skönt. Han visade mej även lite inne i skolan. Rätt bra att ha någon som har gått här ett år redan som jag kan fråga när jag känner mej som en liten vilsen höna.

I afton for jag ut och gick en sväng. Kollade gångvägarna in till stan så jag hittar dit utan bil. Är egentligen väldigt lätt att hitta här i Växjö, men än håller jag kartan hårt så fort jag går ut.


Mitt rum sett från ingången


Mitt rum sett från fönstret


Köket som vi delar på

Nu ska jag krypa ner i soffan (som är typ den skönaste) och se en film och äta godis :)

Tjiing

Kommentarer
Postat av: sofie

Härligt! Det var ju ett stort och fint rumm detdär! super! hade såbra! kram

2010-08-21 @ 21:15:45
Postat av: Sandra

Det verkar inte så dumt att bo där :) Hur bar du dig åt för att leta boeende egentligen? Börjar bli dax för mig att kolla runt efter bostad snart. Är det en 2a som du hyr ett rum i lr?

2010-08-23 @ 18:59:02
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0