Året i Växjö

Ska nog lägga ner denna blogg, jag är ju sämst på skriva. Fattar inte ens varför jag startade den!?

Tänkte bara göra ett sista inlägg med en sammanfattning av det här året i Växjö. Kan inte fatta att det redan gått ett år, känns som jag nyss flyttade hit.
Det har verkligen varit som en berg-och-dalbana. Har gått från att en dag trivas som fisken i vattnet och typ vilja flytta hit på riktigt till att nästa dag ringa till mamma och gråta för att jag längtar hem så mycket. Ingenting blev ju riktigt som jag hade förväntat mig. Jag trodde att jag skulle komma hit och träffa massa nya roliga människor och göra massa roliga saker. Efter en här vecka fick jag veta att vi inte skulle ha någon nollning vilket är väldigt tråkigt. På nollningen får man ju verkligen träffa och lära känna massa nya människor. Men eftersom det är en nystartad kurs och bara på ett år finns det ju inga studenter från förra året som kan hålla i nollningen. Så jag fick så snällt sitta hemma och se och höra när alla andra var ute och gjorde massa roliga saker. Fast då var jag faktiskt inte så ledsen för det. Jag trivdes ändå här. Och bara några veckor efter jag flyttat hit kom Sofie och Madde och hälsade på. Det var så roligt!!

Mina älskade vänner på besök :)


Jag var mycket ute och gick och fotade i början.

Första dagen i skolan var vi 10 stycken, var 15 st på klasslistan vi hade fått. Sen har vi ju krymp ner rätt ordentligt, nu sista terminen var vi ju bara 6 stycken. Och som alltid i vilken klass som helst är det ju människor av alla sorter, man går inte ihop med alla. Jag började umgås med några få i klassen, men ingen av dom bodde här på campus så det blev ju inte så ofta jag kunde hänga med dom. Sen var vi ute en massa i början och tältade hela veckor, då var det ju inte heller så lätt att träffa andra människor. Men i början brydde jag mig inte så mycket, det var ändå så mycket att tänka på med skolan och jag hade ju mina kompisar i klassen. Men när man är ute och bor med varandra 24/7 växer behovet av att träffa människor utanför klassen.

Dessa damer kommer jag att sakna :) Dom har jag delat många skratt med men även några tårar..

Några veckor före jul träffade jag en kille som jag träffat först när vi paddlade kajak tidigare på hösten. Vi började träffas mer och mer och det kändes väldigt bra. Jag var asless skolan då, hade lätt kunnat hoppat av där ett tag. Men allting blev ju mycket roligare när jag fick träffa han. Jullovet närmade sig och jag var lite nervös för vad som skulle hända med oss eftersom vi ändå inte hade träffats så jättelänge och nu skulle vi vara ifrån varandra i 5 veckor. Men det kändes ju så bra och det lät på han som att han tyckte detsamma. Tydligen inte lika bra som jag tyckte. På nyårsafton fick jag veta på sms att han inte tyckte det kändes bra längre. Tjoho, världens bästa nyårs! Trots detta så hade jag faktiskt en svinrolig kväll, jag fick ju kämpa lite för att hålla uppe humöret hela kvällen men med lite vilja går allt. Han skulle inte få förstöra min kväll!

Tog ju emot som fan att åka ner hit igen efter jul. Vad fanns det här att göra liksom? Jag var ju redan svinless skolan, kände ingen utanför klassen och nu var jag dessutom utan han igen. Första veckorna efter jul var hemska, ville bara hem. Men samtidigt hade jag inget att komma hem till heller. Många kompisar hemma har ju också flyttat och jobba i hemtjänsten kändes inte som ett alternativ. Så jag bet ihop och stannade och nu är jag väldigt glad för det. Jag började jobba i receptionen på olympen och fick därmed lära känna lite nytt folk och fick lite socialt bara av att stå där. Jag började också ta några jobbpass på Sivans med norrlands, det var superkul och superhärliga människor. Själva skolan under vintern var väl kanske ingen höjdare. Sova ute i 15 minus är ju inte nånting jag kommer göra frivilligt i framtiden. Men det har samtidigt varit väldigt nyttigt, jag har lärt mig mycket, inte bara hur man överlever utomhus i pissväder, men mest om mig själv, har börjat omvärdera vissa saker, vad som är viktigt och inte. Vi åkte ju till Sälen en vecka i februari för "lite" fest och snowboardåkning. Superkul vecka verkligen!!

Underbara människor i Sälen!

Underbar vecka!!

Under påsken åkte jag till Göteborg och hälsade på Johan och hängde med han och Marcus under helgen. Jättehärlig helg med grillning, bio, minigolf, häng i parken och fest :)

Jag och Johan redo för fest.


Marcus och Johan tar glasspaus i parken.

Den här terminen har jag umgåtts lite mer med Daniel också. Jag och Sara träffade han och Mike när vi paddlade kajak på hösten. Vi behövde några att träna med och raggade upp dom på bryggan. Som tack bjöd dom oss på middag, sen började vi hänga mer med dom. Blev inte så mycket före jul men den här terminen har vi setts lite då och då och hittat på saker. Nu åker han hem till Tyskland igen och jag hem till norrland. Kommer att sakna honom!

Här är jag och Daniel på Halloween

Hela den här terminen har jag legat i hårdträning också. Jag hade ju bestämt mig för att söka till brandman och då måste man ju göra ett konditionstest. Men det är bra att jag har haft träningen att fokusera på när skolan inte varit så kul och jag inte har haft så mycket annat att göra på fritiden. Och jag blev ju inte bara lite glad när jag faktiskt klarade testet på räddningstjänsten. Och dessutom var ju dom som jobbade där inte fula :P Sen är det rätt skönt när det märks att det börjar ge resultat. Förra året sprang jag typ 3km och var typ döendes, nu kan jag springa 10 km så det är rätt skönt.

Här dansar vi afro-street med Olympengänget, en väldigt kul kväll :)

De senaste veckorna har det varit mer fest och mindre träning. Känns väl inte sådär super, men jag har haft väldigt kul. Dock så kan jag ju inte dricka med måtta, vilket tyvärr ibland drabbar de runtikring mig. Så det ber jag om ursäkt för och nu ska jag skärpa mig...typ!! Men det har varit riktigt roliga fester med norrlands, med Elin och co, med Daniel, med Kristin och Sara, med Ida och Emma, jobbarsittning, superherosittning, fest i Ljungby och allkårsveckan får ju inte glömmas bort, eller ja, har väl inte supermånga minnen därifrån. Men Växjöpuls har ju sett till att jag inte får glömma precis allt ;P

Några från Norrlands :)

Som sagt har detta året varit en riktig berg-och-dalbana. Men ändå mest bra. Har träffat underbara människor som jag aldrig kommer att glömma, jag har lärt mig massor, har haft skitroligt. Det bästa med skolan har nog varit kajaken och klättringen. Det är så himla kul! Är det nåt jag ska försöka hålla kvar från skolan så är det ju det. Sen tycker jag det är en väldigt fin och mysig stad också. Och att bo på campus är nånting speciellt, härlig stämning!

Ska jag skriva om allt som hänt detta året får jag nog sitta här till nästa år också. Händelserna är inte få men dom ska tas till vara på. Man lär sig nånting av allt man gör!!

Sista kvällen i Växjö. Kommer kännas konstigt att gå på Sivans för sista gången (Om jag nu hittar någon förfest:P) Många saker har hänt på Sivans också. Oftast som jag fått berättat för mig dagen efter, men ja, många kvällar har spenderats där. Både bakom och framför baren :)

Tack alla för det här året!! Jag hoppas jag kommer träffa er igen nångång :)

Kraaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0