Mycket funderingar

Äntligen är min hemska 55 timmarsvecka avklarad. Har hunnit med lite annat än att jobba ändå. I torsdags satt jag och Elin ute på gården och snackade gamla minnen och åt glass. Fredag, min enda lediga dag denna vecka, hängde jag med Isabell. Promenad på morron, mys vid älven på dagen och film på kvällen :) Igår följde jag med Isabell till en stugfest i Stavträsk. Nykter dock, men var väldigt trevligt :)
Idag på timmarna följde jag mamma och pappa på loppis. Fick mej ett par kökslampor. Har varit utan kökslampa sen jag flyttade hit för drygt 2 år sen, så det var på tiden. Sen fika hos morbror.

När jag kom hem från jobbet idag for jag ut å sprang en sväng och nu har jag suttit å kollat lägeheter på blocket i växjö. Mailat en också. Nu är jag mest velig vad för sorts lägenhet jag vill ha. Studentlägenhet, rum hos nån eller egen lägenhet. Är ju för och nackdelar med alla. Egen lägenhet har man ju allt för sej själv, slipper dela toa, kök med andra. Men mindre socialt. Rum hos nån kan vara bra om man går ihop med personen, kan bli skitkul. Dock jobbigt om man absolut inte passar ihop. Studentlägenhet är väldigt socialt, träffa många nya människor. Nackdel är att dela kök, toa med flera personer. Jag får väl se vad som dyker upp och hoppas på det bästa!


Kommentarer
Postat av: Elin

Under mina tre år har jag bott som

1) sambo i vanlig lägenhet,

2) i korridorrum i studenthus (egen toa, delat kök) och

3)

i studentlägenhet i studenthus (egen toa, eget kök).



Rangordningen är som nämnt ovan - men inget var dåligt - det går alltid att byta ;) Hoppas allt ordnar sig!!!! Kram!

2010-08-01 @ 23:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0