Konditionstest och mat

Imorn ska jag göra löpbandstestet på brandstationen. Jag har inte varit så nervös innan, har knappt hunnit tänka på det. Men nu kände jag att helgens bravader inte var bra för varken konditionen eller självförtroendet. Men det får gå som det går, har ju ändå en b-plan ;P

Sen när folk börjar snacka om mat, vad jag laddar med för att klara detta och kalorier hit och proteiner dit. Jag fattar ingenting. Jag äter det jag känner för, vad hände med vanlig husmanskost? Köttfärssås och spaggetti, korv och makaroner, köttbullar och potatis osv..det är ju det godaste som finns. Orka hålla på och räkna och väga maten, hur kul är det? Förstör ju hela nöjet med att äta. Ska ju inte vara nåt jävla matteprov varje gång man ska käka. Sålänge man äter i lagoma mängder, hyffsat varierat och rör på sig kan man väl äta lite vad man vill.


Nej! Jag skulle nog bara få ångest om jag visste hur många kalorier jag trycker i mig :P

Tror jag ska baka en kladdkaka imorn, antingen för att fira att jag klarat testet eller för att trösta mig! Fast då kan jag väl inte äta nåt annat imorn, en bit är väl över dagsintaget av kalorier.....

Man lever bara en gång (vad jag vet) så käka, träna, lev och var glad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0