Veckan i matvik

I veckan har jag befunnit mej i Matvik i Blekinge och paddlat kajak med Friluftslivklassen.
Paddelteknik, räddning, turplanering och turpaddling har stått på schemat. Har varit superkul, men det tar verkligen på krafterna. Det var inte mycket energi kvar sista dagen. Och att jag hade blivit förkyld gjorde ju inte saken bättre.

I helgen skulle jag egentligen också vara i Matvik för Ledarskap och säkerhetskursen. Men jag bestämde igår att jag skulle hoppa av den. Jag pallar ju knappt några dagar ute i tält, hur ska jag då orka en hel vecka? Plus att det aldrig någonsin finns tid till plugg när vi är ute hela hela tiden. Så det är bättre att jag gör ett bra jobb på en kurs istället för att jag det halvdant på två.



Idag skulle jag ha sovmorron. Det gick ju bra. Halv 9 plinga det på dörren. Då var det nån elgubbe som skulle byta nånting i elskåpet...typ. Sen har jag ringt valnämden i Skellefteå eftersom mitt röstkort är skrivet i Skellefteå, men jag vill ju rösta här. Har också ringt Campus i Skellefteå eftersom CSN inte vill ge mig pengar om jag inte får godkänt att jag gick klart sista kursen på förskollärare. Sen fick jag ett städil och städade hela lägenheten från golv till tak..nästan iaf!
Snart ska jag gå och förtidsrösta och kanske ta en promenad, sen kanske ta det lugnt ett tag..om jag kan. Borde vila så jag blir frisk nångång. Men jag blir så himla rastlös. Skulle boka tvättid idag. Enda tiden som fanns var 19.30-22 ikväll. Så jag får en väldigt rolig fredagkväll. Fast det är ändå bättre än att måsta sova i tält hela helgen. Då kan jag hellre tvätta hela helgen :P

Jaa det där var ju väldigt intressant.

Bajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0