Helgen i Blekinge

Ska börja med att tacka Elin som hjälpt mej med designen på bloggen. Supersnällt! Tack så mycket :)

I helgen har jag befunnit mej i Blekinge, Matvik för Ledarskap och säkerhetskursen. Det har varit en väldigt intensiv och lärorik helg. Ibland kände jag mej väldigt bortkommen och malplacerad eftersom man egentligen skulle ha dokumenterad erfarenhet inom ledarskap. Alla utom jag hade ju det. Hela gruppen bestod av lärare och instruktörer av något slag. Alla vana att prata inför folk. Men då har jag ju väldigt många att lära mej av i alla fall.
Det har varit teori och praktik om vart annat i helgen. Paddelteknik, lek i vattnet, säkerhetsövningar, diskussioner, litteraturgenomgång och mycket annat. Igår när jag kom hem dog jag i sängen ett tag. Sängen har nog aldrig varit så skön. Och duschen, helt underbart att få ta en varm och skön dusch efter 3 dagar med iskallt saltvatten. Man uppskattar verkligen saker man annars tar för givet när man varit ute och sovit på en tunt liggunderlag och frusit halva natten, gjort sina behov i en grop i skogen, lagat mat i gaskök på marken.

Pratade med Sofie och Hanna igår kväll. Jag saknar inte Skellefteå speciellt mycket, men jag saknar alla kompisar hur mycket som helst!


Fina vänner juldagen 2008. Elin, Sara, Madde, Sofie, jag. SAKNAR!!

Nu ska jag iväg på skolan en liten stund.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0