Underbar helg med underbara vänner


Nu har Madde och Sofie vänt om norrut igen. Jag saknar dom redan! Det har varit helt fantastiskt roliga och mysiga dagar med dom :)

I tisdags skulle vi i klassen ut på en liten vandring genom växjö, fullpackade med tält och allt. Det var väldigt kul, men lite tungt. Flottbygge blev det också. Det var lite spännande.



Flottbygget i full gång. Fin kväll på Musön.
Torkställning vid elden. Mys vid brasan på kvällen.

När vi kom hem från vandring var Sofie och Madde hos mej. Det var så himla kul att se dom. Var ju väldigt längesen. Vi gick i alla fall in och käkade lite middag och svirade om till partyoutfiten. Sen började vi vandra mot Micke där klassfesten ägde rum. Det var kul att träffa klasskompisarna utanför skolan också. Men jag var rätt trött efter 2 dagar i skogen så jag, Sofie och Madde for efter 12 nångång. Vi gick in till stan för att kolla om det var öppet något uteställe. Dock inte så troligt eftersom det var en torsdag. Men vi hittade ett ställe som hette Harrys som hade öppet. Men då stängde dom kl 1, så vi hann typ in 2 min så fick vi gå igen. Men det gjorde inte så mycket. Vi hade kul ändå. Vi började traska hemmåt vid Växjösjön och tog massa fula kort. När vi kom hem gjorde vi våfflor och tryckte i oss och satt och pratade halva natten :)





Fredag for vi till Idrottshallen och klättrade lite. Mattias följde också med. Men energin var som inte riktigt med, fårstår inte vart den for :P Men det var kul ändå. Sen gick vi och hyrde en film, köpte ost och kex och ingredienser till vit kladdkaka. När vi kom hem käkade vi en väldigt efterlängtad pizza, bakade kladdkakan, (som var den godaste någonsin) och såg en film. Soraya M. Väldigt hemsk, sanningsbaserad film. Mycket sevärd. Vi hade en riktig myskväll. Efter den filmen ville Madde och Sofie se en till film. Men jag var helt död så jag gick och la mej medans dom såg film. Kul jag är då:P

Sen blev det lördag och Madde skulle med tåget hem. Så vi följde med henne till tågstation, sen gick jag och Sofie på stan en stund och fikade lite och så.

Kvällen var vi lite veliga om vad vi ville göra, om vi skulle festa och gå ut eller göra nåt lugnt. Så då fick tärningen bestämma vad vi skulle göra hela kvällen. Den bestämde fest.

Först besämde den vart vi skulle äta och det blev på golvet i mitt rum.


Den fick också bestämma vilken musik vi skulle lyssna på under kvällen. Först blev det Disneymusik, sen dansband och avslutningsvis lite Björn Rosenström för att få igång festpeppet ordentligt innan utgång.

Klädvalet fick den också bestämma. Det blev kjoltvång. Och för att göra det lite roligare så bestämde vi att se lite lika ut. Så svart kjol, lila linne och skjorta blev det. Och att vi råkar ha likadana glasögon gjorde det ju bara ännu bättre.





Vi spelade lite ölspel, åt ost och kex, sjöng norsk kareoke och skvallrade om allt mellan himmel och jord. Man kan ha väldigt kul på fest även fast man bara är två stycken!




Vi bestämde att vi skulle försöka ta oss in på studentpuben Sivans, även fast Sofie inte är medlem. Det var världens jäkla kö när vi kom dit. Och som dom flesta vet så är inte jag något större fan av köer, men jag var lugn och stod så snällt i kön i EN TIMME!! Men vi fick oss in iaf. Så vi var rätt nöjda. Var skitkul där inne. Bara en massa studentfolk. Såklart! Vi fortsatte med tärningen där inne och den fick bestämma vad vi skulle dricka. Blev en drink. Sen hittade vi nå snubbar som tyckte att våran tärningslek var kul och hakade på. Då bestämde tärningen att vi skulle bada. Så vi vandrade ner till Trummen och tog ett nattdopp. Mycket härligt.


Sen bestämdes det att vi skulle byta kläder. Tjejerna i killarnas och tvärtom. Mycket sexigt!








Ja, rätt spårad kväll men kul som fan hade jag! :)

Idag följde jag Sofie till tåget, sen for jag och handlade för veckan. När jag kom hem skrev jag klart uppgiften som ska vara inlämnad imorrn. Nu ska jag bara städa lite och laga lite mat, sen ska jag slöa i soffan och ladda för veckan. En hel vecka i Matvik i tält. Lite lagomt peppad sådär. Men ska bli kul att paddla kajak iaf :)


Tack Sofie och Madeleine för en underbar helg! :)

Kommentarer
Postat av: Elin B

Åh vad roligt det ser ut, nu blev jag aspepp på att besöka också :)

Du får ta o komma hit nångång också du :) Kram!

2010-09-12 @ 16:44:00
Postat av: Madde

Tack själv, var ju hur kul som helst! Får vi göra om snart:)

Synd bara att jag missade lördagsfesten, att döma av bilderna lyckades ni riktigt bra med festpeppet! Tärningsfest är grejen tydligen:) Kramkram och lycka till med tältveckan!

2010-09-12 @ 20:01:32
Postat av: Johanna

Ja du är så välkommen Elin! :) Ja det skulle vara kul att hälsa på dej också. Vi får försöka få in det nån gång framöver :)



Madde: Tärningsfest var verkligen en rolig grej, vi får styra upp det när jag kommer hem över jul :) Ha det så bra och lycka till i Indien! Kraam

2010-09-12 @ 21:51:21
URL: http://joolindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0